Τετάρτη 28 Μαρτίου 2012

ΒΑΦΉ ΚΥΨΕΛΏΝ 2

Μετά την βαφή των πατωμάτων, μου είχαν μείνει τα καπάκια και οι βάσεις (ήρθε η ώρα να ξοδευτώ).
εδώ ακολούθησα πιστά τις οδηγίες του Πάνου (ixnilatis33). το υλικό είναι το ελαστομερές μονωτικό ταρατσών της Durostick No 39. Mε απλά λόγια ..... ένα..... καλό..... και οικονομικότατο! 20e τα 5 κιλά. με αυτό βαφείς 20+ κομπλέ κυψέλες!!!!!!!!!  Τσάμπα λέμε!!!!
http://www.durostick.gr/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=132&category_id=17&Itemid=98&option=com_virtuemart&lang=el&vmcchk=1&Itemid=98

Βήμα πρώτο..........
 ξεκίνησα με τα καπάκια και πιο συγκεκριμένα με της γαλβανιζέ λαμαρίνες όπου θέλουν πρώτα αστάρωμα για να μπορέσει να κολλήσει καλύτερα το χρώμα και να μην ξεφλουδίσει στο μέλλον.
η διαδικασία έχει ως εξής. τρίβουμε με ένα γυαλόχαρτο ελαφριά τη λαμαρίνα. όταν λέμε ελαφριά εννοείται ότι της κάνουμε ένα πέρασμα με το γυαλόχαρτο και μόνο. δεν βγάζουμε το γαλβάνισμα! ακόμα και με ένα καινούργιο σφουγγαράκι πιάτων μια χαρά θα είναι. μετά καθαρίζουμε την επιφάνεια με διαλυτικό νίτρου ή ασετόν καλύτερα και είναι έτοιμη για αστάρωμα.




 προσοχή σε γαλβανιζέ επιφάνειες δεν χρησιμοποιούμε οποιοδήποτε αστάρι!! Πρέπει να είναι ειδικό για γαλβανιζέ. Όλες οι εταιρίες χρωμάτων κατασκευάζουν, και πωλείται σε όλα τα χρωματοπωλεία. Aσετόν κανονικό και όχι για τα νύχια. καπάκια θα βάψουμε δεν κάνουμε μανικιούρ!!!


Aσταρώνουμε μόνο την επιφάνεια της λαμαρίνας και αφήνουμε τουλάχιστον ένα οκτάωρο να στεγνώσει καλά πριν περάσουμε οτιδήποτε.

το συγκεκριμένο βήμα μπορείτε να το αποφύγετε. είναι στην κρίση του καθενός. το συγκεκριμένο μονωτικό ταρατσών έχει δείξει ότι πιάνει καλά σε galvanize. Όμως με το αστάρι πιάνει καλύτερα.




Bήμα δεύτερο......... κλείσιμο ρωγμών και πρώτο χέρι.

Aφού στεγνώσει καλά το αστάρι που περάσαμε τις λαμαρίνες ετοιμάζουμε ένα αστάρι που θα περάσουμε όλες τις ξύλινες επιφάνειες aλλά και τη λαμαρίνα...το ίδιο το μονωτικό αναφέρει στις οδηγίες χρήσεις ότι αν το αραιώσουμε κατά 50% με νερό λειτουργεί σαν αστάρι. θα πρότεινα αραίωση κατά 35 με 40%. είναι εκπληκτικό το πως εισχωρεί στο ξύλο και φράζει τους πόρους. πράγμα που επιζητούμε για να μην περνάει η υγρασία.  πέρασα δυο χέρια αστάρι και τα άφησα να στεγνώσουν λίγες ώρες.


 αφού στέγνωσε το αστάρι για να κλείσω ρωγμές και κενά όπως στο κενό που έχει η λαμαρίνα με το ξύλο στο καπάκι πέρασα ένα χέρι με ελαφρώς αραιωμένο το μονωτικό με νερό κάπου 8 με 10%. Αυτό χρειάζεται γιατί στην αρχική του μορφή είναι πολύ παχύρρευστο σαν πίσσα και αν θες να εισχωρήσει κάπου είναι αδύνατον.





 Bήμα τρίτο........
μετά που στέγνωσε το πρώτο χέρι ετοίμασα το μονωτικό με ελάχιστη αραίωση κάπου 3% για να μπορέσω να το περάσω με το ρολό. (Αν δεν αραιωθεί μάλλον με σπάτουλα πρέπει να το περάσεις!) Tο μόνο αρνητικό αν δεν το αραιώσετε αρκετά (8-10%) και το περάσετε με το ρολό ή και πινέλο είναι ότι βγαίνει ανάγλυφο. Aν θέλετε να το αποφύγετε αυτό αραιώστε το 8-10% και περάστε δυο επιπλέον χέρια.




ΧΡΉΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΊΕΣ

Από ότι πληροφορήθηκα το  μονωτικό αυτό παραμένει κολλώδες για αρκετό διάστημα ειδικά το καλοκαίρι με την ζέστη μπορεί να κολλήσουν μεταξύ τους καπάκια, όροφοι και βάσεις. Aπό ότι μου είπαν δεν ξεκολλάνε ούτε με κλωτσιές. Mια λύση στο πρόβλημα αυτό είναι στα σημεία που εφάπτονται μεταξύ τους καπάκια, πατώματα και βάσεις, να τα ασταρώσουμε μόνο και μετά να τα περάσουμε με εποξικό χρώμα πολυουρεθάνης. Mε το ίδιο χρώμα μπορούμε να περάσουμε και την υπόλοιπη κυψέλη αν θέλουμε να τη χρωματίσουμε.


Γιατί προτείνω εποξικά χρώματα πολυουρεθάνης δυο συστατικών και όχι λαδομπογιές...
πρώτον έχουν μεγάλη ελαστικότητα εξασφαλίζοντας μεγάλη αντοχή στα γδαρσίματα.
Στη περίπτωση που περάσετε μονωτικό όπου έχει μεγάλες διαστολές και συστολές, μια λαδομπογιά δεν θα αντέξει.
Δεύτερον δεν επηρεάζονται από την ακτινοβολία του ήλιου.
Τρίτον αντέχει πολλά περισσότερα χρόνια από υδατοδιαλυτά χρώματα και λαδομπογιές.



Καπάκια... Όσο περισσότερο μονωτικό βάλουμε στη λαμαρίνα στα καπάκια τόσο το καλύτερο. το σίδερο είναι καλός αγωγός της θερμότητας με αποτέλεσμα να συλλέγει ενέργεια που επάγεται στην κυψέλη μας. τα τελευταία χρονια έφτιαξαν καπάκια με μόνωση στο εσωτερικό τους για να αποφύγουν και αυτό το φαινόμενο. όλα τα μονωτικά ταρατσών δεν προσφέρουν μόνο αδιαβροχοποίηση αλλά λόγω ότι είναι καλοί αγωγοί θερμότητας προσφέρουν και θερμομόνωση. Με απλά λόγια όχι τσιγκουνιές στις λαμαρίνες και φανείτε γενναιόδωροι.


Αφαίρεση μονωτικού μετά από χρόνια.
Aν χρειαστεί να αφαιρέσετε το μονωτικό μετά από χρόνια είναι πολύ ευκολότερο από ότι φαντάζεστε. με μια σπάτουλα και ένα θερμοπίστολο φεύγει σαν βούτυρο!
Eπειδή κάποιοι δεν το γνωρίζετε το θερμοπίστολο σαν μηχάνημα, πολύ απλά είναι ένα μηχάνημα που μοιάζει με το σεσουάρ και αναπτύσσει θερμοκρασίες 600C βαθμών χωρίς φλόγα..!





Σας ευχαριστώ και θα χαρώ πολύ να δω ερωτήσεις ή σχόλιά σας ακόμα και αν αυτά είναι αρνητικά.
επίσης ένα μεγάλο ευχαριστώ στο Πανο ixnilati33.
Θανάσης Βίδας























.


4 σχόλια:

  1. ΑΥτό για το θερμοπίστολο δεν το γνώριζα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αν σκεφτείς ότι τα σπόρια της Αμ. Σηψηγονίας μπορούν να επιβιώσουν στους 120 c το θερμοπίστολο μπορεί να απολυμάνει το ξέστρο και άλλα υλικά πολύ καλύτερα από το φλόγιστρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Στις ραφές (γωνίες- αρμώσεις) βάλε μπόλικο σαν να σουβαντίζεις. Εκεί πάσχουν οι κυψέλες λόγω της συστολής. Το ελαστομερές δημιουργεί ένα ελαστικό στρώμα που δεν σπάει με τις διαφορές θερμοκρασίας και έτσι δεν επιτρέπει ποτέ στο νερό να εισχωρήσει στο ξύλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. το θερμοπιστολο γενικά είναι ένα παρα πολύ χρήσιμο εργαλείο ακόμα και για απολύμανση τον κυψελών χωρίς να της κανεις χαλια με μαυρίλες και καψίματα. Το αρνητικό του είναι η περοχή ρεύματος αλλα με μια μικρή γεννήτρια λύνεται και αυτό. Oσο για την βαφή επέμενα σε όλες της άκρες τον ξύλων όπως το είχαμε συζητήσει άλλωστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή